28 juli 2008, Lama-tempel - Reisverslag uit Beijing, China van Paul en Monique Have - WaarBenJij.nu 28 juli 2008, Lama-tempel - Reisverslag uit Beijing, China van Paul en Monique Have - WaarBenJij.nu

28 juli 2008, Lama-tempel

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Paul en Monique

28 Juli 2008 | China, Beijing

Noa is vanochtend lekker in bad geweest. Aanvankelijk wilde ze alleen staan in het bad, maar vanochtend heeft ze lekker gezeten en heeft papa haar haren gewassen.

De Lama-tempel is een Boedistisch tempelcomplex met meerdere tempels vlak achter elkaar. In één van de tempels staat een reusachtig beeld wat uit één boomstam is gemaakt. De boomstam had een diameter van 8 meter en een lengte van 26 meter.

We weten nu ook waarom de smog in Beijing zo blijft hangen. Overal wordt je daar uitgerookt door voornamelijk wierook. Dit slaat behoorlijk op je luchtwegen hebben we gemerkt. 's-Middags hebben we dan ook maar voor de nodige smering gezorgd.

Met vier stellen en kids daarna bij de Mac Donalds gegeten. Voor Noa was dit nog geen geweldig succes. Achteraf dus nog maar wat congée en noodles gegeven.

Nu ligt ze weer vredig te slapen.

Vandaag weer veel foto's gemaakt. We hebben weer een selectie gemaakt die weer staat op: http://nl.fotoalbum.eu/noatenhave

Morgen hopen we weer een beetje rustig aan te doen. Een bezoekje aan de Wangfujing-straat en misschien nar het Plein van de Hemelse Vrede als het tenminste niet te warm is.

Groetjes van ons drietjes, x

• 28 Juli 2008 - 14:32

Remco En Celine:

Hoihoi,
    Nog een paar nachtjes slapen en dan kunnen we jullie prachtige dochter en ons geweldige nichtje bewonderen! We kunnen niet wachten tot het zo ver is!
    Liefs Remco en Celine

• 28 Juli 2008 - 15:14

Fred En Jolanda:

Hallo voormalige bewoners van Varkensbaai!

Het grote aftellen is begonnen, de rotzooi kan worden opgeruimd en de koffers kunnen langzamerhand weer worden ingepakt. Nog een paar dagen en jullie keren terug op vaderlandsche bodem. Wij gaan ons best doen om daar bij aanwezig te zijn, Ongetwijfeld zal het ernstig druk zijn, maar dat mag de pret niet drukken. Geniet van de laatste momenten in China. Tot donderdag de 31ste! In ieder geval genieten wij dagelijks van jullie dagboek en foto´s.

Groetjes van Fred, Jolanda, Mario en Max

• 28 Juli 2008 - 15:33

Corrie & Aad:

Hallo kanjers.
    Wat zijn de foto's weer geweldig en je kan wel zien dat Monique een hele vaste hand heb van fotograferen, want zowel Noa als Paul staan er iedere keer fantastisch op.Maar ja hoe kan het ook anders met zo'n schoonzoon en kleindochter als een soort fotomodellen.Nu nog drie nachtjes slapen en een klein reisje van een dikke 10uur en jullie zijn weer in ons midden met onze lieve Noa uiteraard als middelpunt (denk ik zo)
    Groetjes van Oma en Opa en nog vele kusjes voor alle drie xxxxxxxxxxxxxx
    :) :) :)

• 28 Juli 2008 - 15:57

Tante Truus:

Hallo drie lieve schatten ! Wat zijn ze weer mooi, lief, leuk en wat al niet de foto's super!!!!Als een computerscherm terug zou kunnen praten ! ik zit hier naar de foto's te kijken en bij iedere nieuwe foto in de diashow die ik al op iets langer zet dan 5 sec. roep ik oh wat lief wat is ze lief !!! in het bad en bij de tempel met Paul voor die hoge drempel en in het groene jurkje het kan niet op super!!! Vandaag hier een rustige dag want het regende vanochtend nogal hard tot in de middag maar nu schijnt de zon weer en konden Jambo en Minou weer even de tuin in vinden ze altijd fijn na een dagje binnen. Ik had gepland om met de fiets naar Burg Sluis te gaan en met de boot naar Colijnsplaat te varen en daar vandaan fietsend over de Zeelandbrug weer terug naar Zierikzee.
    Dit had Pieter gezegd dat het zo'n mooie tocht is morgenochtend maar kijken hoe het weer is.Het gaat nu echt opschieten nog even en kunnen we jullie verwelkomen op Schiphol . Van hier dikke knuffels en koppies van Jambo en Minou aan jullie drietjesX X X p.s. hoe is het met het Ned. visum?

• 28 Juli 2008 - 16:20

Wendy:

Jajaja... Het aftellen is echt begonnen! Bedankt voor jullie berichtje erg leuk! Ga morgen gezellig de nacht in, dus lees het dan pas laat, bij jullie vroeg! Heb het al eerder verteld, Paul, ben echt verslaafd geworden, wordt echt afkicken! Maar in levende lijf maakt het allemaal goed!Vind het zo spannend voor jullie! En natuurlijk voor de Oma's en Opa's en Oompies, geweldig!

Groetjes Wendy

• 28 Juli 2008 - 17:32

Klaas & Patty:

Lieve Paul, Monique en Noa,
    Nog even en jullie stappen op het vliegtuig naar Nederland, wij kunnen jammer genoeg daar niet aanwezig bij zijn. Maar we hebben zeker de afgelopen weken genoten van jullie verhalen.

We gaan nu lekker op vakantie en hopen straks op Adoptiebezoek(Kraambezoek) te komen.

Alvast een hele fijne vlucht terug en we proberen de komende dagen wel via de laptop jullie nog te volgen.

groetjes en heel veel liefs van ons.

• 28 Juli 2008 - 18:23

Cor En Adrie:

Dit is te gek. We hebben genoten van jullie reisbeschrijvingen, want wij zijn natuurlijk erg geinteresseerd als het om China gaat. Jullie hebben een lot uit de loterij. Wat is het een plaatje. Wij wensen jullie een goede reis terug en verheugen ons op de uitnodiging voor de kennismaking met Noa.

• 28 Juli 2008 - 18:59

Simone:

Hallo familie,
    Ik ben een beetje laat maar ook ik vond jullie kaart erg leuk en origineel!Ik zal er helaas niet bij kunnen zijn bij jullie aankomst maar ik hoop daarom wel snel persoonlijk kennis met jullie dochter te kunnen maken. Want de foto's zij prachtig maar in natura is toch weer een beter vooruitzicht. Geniet nog ff de laatste dagen en leg maar alvast bagagegeld opzij en laat de vrachtwagen maar komen die jullie spullen naar huis moet brengen... ; ))
    Groetjes,
    Simone

• 28 Juli 2008 - 20:53

Corné, Anita En Kids:

Onze vakantie zit erop en onze laptop doet het ook weer zodat we helemaal op de hoogte zijn van jullie avontuur.
    We hebben wel even nodig gehad door alle foto's en reisverslagen heen te gaan. Het is bij iedere foto van Noa weer genieten. Wat een plaatje!!!!!!! We tellen af en zien jullie graag as donderdag op schiphol.
    Gr. van ons allemaal en veel kusjes voor Noa en natuurlijk ook voor jullie

• 29 Juli 2008 - 12:27

Bianca:

De foto's zijn weer super. ik wens jullie drietjes alvast een goede terug reis. en uiteraard hoop ik noa en jullie snel te zien.

• 29 Juli 2008 - 14:14

Herman Wim Booijink:

Hartelijk Gefeliciteerd met jullie mooie dochter Noa. Gr Herman en Trees Booijink en Wim en Annie Booijink Tot ziens.

• 30 Juli 2008 - 06:00

Rene/Petra Leenheer:

Hoi,
    Nog 1 dagje en dan naar huis. We zijn benieuwd hoe Noa het in Nederland gaat vinden.......
    We hebben genoten van jullie foto's en verslagen..wat een scheet.
    Heel veel plezier en vooral geluk met z'n drieen in Zeeland.

Groeten en een goede vlucht terug naar huis.

Rene en Petra Leenheer