29 juli 2008, Plein van de Hemelse Vrede - Reisverslag uit Beijing, China van Paul en Monique Have - WaarBenJij.nu 29 juli 2008, Plein van de Hemelse Vrede - Reisverslag uit Beijing, China van Paul en Monique Have - WaarBenJij.nu

29 juli 2008, Plein van de Hemelse Vrede

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Paul en Monique

29 Juli 2008 | China, Beijing

Vanochtend heerlijk buiten gelopen. Eindelijk was het eens niet drukkend warm, maar er stond een lekker briesje. De temperatuur was ook iets lager waardoor het zeer aangenaam was.

Eerst naar een hele grote chinese boekhandel gegaan op de Wangfujing straat. Het was daar een enorme drukte. Toen we na een klein uurtje weer naar buiten wilde regende het pijpestelen. Gelukkig maar voor even want vlak daarna was het weer droog.

Een stukje verder in de Wangfujing straat nog naar een grote winkel speciaal voor kinderen gegaan. Al het speelgoed wat je je maar kunt bedenken wordt daar volgens mij verkocht. In de kelder bevindt zich bovendien nog een speeltuin voor de kinderen.

Later op de middag zijn we met enkele andere stellen met de metro naar het Plein voor de Hemelse Vrede geweest. Voordat we het plein konden betreden moesten eerst alle tassen door de scanner. Op alle toegangen naar het plein waren strenge veiligheidsmaatregelen genomen.

Het plein zelf was op diverse plaatsen rijkelijk versierd met bloemdecoraties. Alles in het teken van de Olympische Spelen.

De terugweg die we lopend hebben voltooid onder het zingen van liepjes als Zo gaat tie goed, zo gaat tie beter, alweer een kilometer van mijn schoenen versleten....
hebben we een stop gemaakt om wat te eten, met stokjes uiteraard.

Nadat Noa in slaap was gevallen hebben papa en mama alvast een groot deel van de koffers ingepakt.
Morgen nog een keertje naar de zijdemarkt om wellicht nog wat leuke hebbedingetjes te kopen om de laatste gaatjes in de koffer op te vullen.

Donderdag moeten de koffers al om 08.00u (02.00u nederlandse tijd) voor het hotel staan. Zelf moeten we om 09.00u uitchecken en gaat de lange rit naar huis daadwerkelijk beginnen.
Op het vliegveld zullen de veiligheidsmaatregelen ook wel de nodige extra tijd vergen. We zullen zien...

Groetjes x

• 29 Juli 2008 - 15:54

Klaas & Patty:

Wat een mooie bloemendecoratie. Een hele fijne reis.
    groetjes.

• 29 Juli 2008 - 16:29

Tante Truus:

Ni Hao lieve drie, Weer genoten van de foto's jullie zien er ontspannen uit Noa gezellig bij pappa op bed en leuk de foto van jullie drie op het plein met Mao en de verboden stad op de achtergrond. Schitterend hebben ze het gemaakt met de bloem en andere decoraties ik zie ook het olympisch stadion. Ik kreeg vandaag hier ook post dank je wel voor de mooie kaart van Paul, Monique en NOA !!!! Het mooiste cadeau een kaart van jullie met drie namen!!! Nog 2 nachten slapen zeg ik ook tegen de poesjes dan zijn ze weer thuis met de kleine Noa na 3½ week met mij opgetrokken te hebben geven ze bijna antwoord.Vanmiddag de tocht gemaakt zoals ik gisteren had gemeld eerst naar Burg Sluis en daar op de boot "De Onrust" aan boord was het heel rustig mooie vaartocht langs de zandbanken waar de robben liggen echter geeneen gezien. Bij Colijnsplaat van boord en van daaruit over de Zeelandbrug gefietst dus weer genoten van Schouwen Duiveland en een heel klein stukje Noord Beveland. Lieve schatten ik wens jullie een heerlijke laatste dag in Beijing op 30 juli!!! en ik weet niet
    of jullie morgen nog in lucht komen een hele voorspoedige terugvlucht tot op Schiphol, dikke knuffels en koppies van Minouke en Jambo hele lieve poessies X X X

• 29 Juli 2008 - 16:46

Diny:

Lieve Luiden,
    Bij deze wil ik jullie danken voor alle reis- en ervarings verhalen en de prachtige foto reportages. Ik heb er dagelijks van genoten en het zal nog even weer wennen worden nu dit naar ik aanneem, voorbij is.
    Ook wil ik jullie een hele goede reis en een fijne thuiskomst toewensen en voor daarna een gezond,vreugdevol en degelijk zeeuws familie leven.
    Lieve groeten en tot ziens.

• 29 Juli 2008 - 17:16

Marcel & Anita:

Ni Hao daar in China,
    Jullie laatste dagje is daar aan gebroken en wat zijn wij toch jaloers op jullie :-), nee hebben enorm van jullie verhalen genoten en kijken dan ook erg uit naar jullie thuiskomst, want wij komen naar schiphol hoor zoals vast heel veel meer mensen ;-)...
    En papa die zonnenbril is niet voor jouw he... hahaha maar hij stond je wel aardig hoor!!!
    Vandaag hebben we gesprek gehad bij de raad voor onze verlenging van de BT en alles was weer in orde en waren zo klaar...
    Geniet nog even en niet te veel shoppen hoor, anders moet je nog zoveel bij betalen straks...

Dikke knuffel vanuit een warm en zonnig nederland x

• 29 Juli 2008 - 17:18

Marcel & Anita:

O jee ik vergeet jullie helemaal een hele goede terugvlucht toe te wensen... en hou een bekertje/flesje drinken bij de hand als ze last gaat krijgen van de oortjes!!!

Tot op schiphol.... doei doei

• 29 Juli 2008 - 18:34

Joost&Marianne:

Hallo alle drie,

Bedankt voor het leuke kaartje dat we van het weekend kregen!
    Goede reis terug en tot snel. We komen,als Noa er aan toe is, met onze meiden graag kennismaken met jullie kleine meid.

Groet.

• 29 Juli 2008 - 20:42

Ina Van Oers:

Hallo Paul en Monique,
    Wij hebben de afgelopen weken genoten van jullie verhalen en foto's. Het is bijna een soort verslaving geworden om iedere dag te kijken en dan maar hopen dat we opa en oma Brons tegenkomen om te zeggen hoe leuk we dit alles vinden. Zij zijn super trots en kunnen bijna niet wachten tot jullie er weer zijn. Wij wensen jullie een goede thuiskomst en een hele gelukkige toekomst met z'n drietjes en natuurlijk hopen we Noa in levenden lijve te kunnen bewonderen als zij een keer op de Pruylenborg is en jullie haar lopen te showen met opa en oma.
    Veel geluk samen maar aan de foto's te zien gaat dat helemaal goedkomen.
    Hartelijke groeten Andre en Ina van Oers

• 29 Juli 2008 - 20:56

Karin Oostdijk:

Ni hao!
    Via mijn ouders (Ad en Marry Oostdijk) hoorde ik van jullie verhaal en heb ook het adres van deze geweldige site gekregen. Ik heb net veel plezier jullie verhalen gelezen en foto's bekeken samen met jullie prachtige dochter Noa! Heel veel geluk met jullie gezinnetje en natuurlijk een goede terugreis naar Nederland!
    Liefs, Karin

• 30 Juli 2008 - 00:35

Wendy:

Nou weer even tijdens m'n nachtdienst alles van vandaag gelezen!Hebben jullie zelf die ene foto gezien met de tekst'One Dream'met Paul en Noa? Nou jullie droom is uitgekomen! Geweldig!
    Voor ons nog 1,5 nacht....!

Groetjes Wendy

• 30 Juli 2008 - 06:12

Rene/petra Leenheer:

Hoi,
    Nog 1 dagje en dan lekker naar huis. We zijn benieuwd hoe Noa het in Nederland gaat vinden.
    We hebben genoten van jullie verslagen en foto's.... Wat een scheet.
    Heel veel plezier en vooral geluk met z'n drieen in Zeeland.

Groeten en een goede vlucht terug naar huis.

Rene en Petra Leenheer

• 30 Juli 2008 - 06:41

Erwin,Brenda En Kids:

Hallo daar, fijn dat alles zo goed gaat met jullie. Nu maar hopen dat de terug reis ook goed verloopt. Want het zal voor Noa een hele lange zit zijn. Hopen dat het thuis ook zo gaat met Noa als dat het nu gaat. Nog Bedankt voor het hele leuke kaartje. Liefs van Erwin,Brenda,Puck en Marieke.

• 30 Juli 2008 - 07:35

Arie En Els:

goedemorgenalledrie
    dit zal wel onze laatste
    ochtend zijn dat ik gelijk naar de pc loop om jullie leuke reisverslag telezen.Het is gewoon een kleine verslaving geworden.
    Wat mooi he al die pleinen met bloemen.Monique wat zullen jullie veel intepakken hebben.Nog een paar lange uurtjes en dan kunnen we jullie weer in onze armen sluiten met die kleine meid er bij.Wat zal er wel niet allemaal in dat kleine lieve koppie van haar omgaan.Nu jongens tot morgen en een dikke kus voor jullie drietjes arie enels

• 30 Juli 2008 - 08:09

Eva:

hey paul monique en Noa,

Allereerst een heel leuk kaartje!Wij hebben het hier ook heel gezellig. We hebben nu even internet gekocht voor een uurtje om natuurlijk alle leuke foto's te bekijken. Ik wens jullie een hele fijne reis. En tot zaterdag.

x Eva

• 30 Juli 2008 - 08:12

Pieter En Loekie:

We waren natuurlijk erg benieuwd naar de foto's en laatste verhalen, dus we zitten nu in de hal van het hotel te kijken. Het is echt lolbroek die Noa, wat zullen jullie een plezier van haar hebben.

Wij hebben het hier super, maar onze verhalen horen jullie nog wel.

Een goede terugreis en tot zaterdag!

Lieve Noa wij wensen jou een warm welkom op Schiphol!

Heel veel liefs en knuffels van Pieter en Loekie

• 30 Juli 2008 - 08:24

Koen:

super leuke foto's van noa . we zijn van de boot af ge sprongen en de vissen hebben nu nog hoftpijn en we hebben een heel leuk zwembad voor het huisje een super fijnen rijs terug dikken kus xkoennn

• 30 Juli 2008 - 09:27

Nicky:

En welke website bezoek ik straks, tijdens mijn eerste kop koffie 's morgens...?
    Ik wens jullie een goede reis en vooral een hele feestelijke aankomst in Nederland!

• 30 Juli 2008 - 11:51

Anny En Bertus:

hier woensdag 14 uur, wellicht nog net op tijd om jullie een heel goede terugreis te wensen. dat wordt een lange dag voordat je eindelijk in zierikzee te bed ligt.
    vanochtend nog gebak gehad van diny, want alle 4 de kinderen waren jarig geweest deze maand, vandaag was het maike.
    nu gaan we op de fiets naar de boskamp op ziekenbezoek, het weer is 27 graden. tot morgen , groetjes van oma en opa ten have.

daaaaaaaaaaaaaaag

• 30 Juli 2008 - 12:05

Jan En Yvonne :

wat een mooie enleuke fotos weer wij wensen jullie eengoede reis terug.

• 30 Juli 2008 - 13:03

Tamara:

Wat een leuke foto's weer! Vooral de foto met de knipoog, echt geweldig! Een hele fijne reis terug en voor Noa alvast: Welkom in Nederland.
    groetjes
    TamaraR

• 30 Juli 2008 - 13:06

Gerda De Klerk:

Ik heb telkens stiekum met Tamara meegekeken en vond het nu de hoogste om even zelf te reageren. Ik vind het prachtig om te zien hoe jullie stralen en hoe die kleine meid op jullie reageer. En dan straks lekker thuis in je eigen omgeving. Voor nu wens ik jullie een goede reis en een fijne tijd met elkaar. Zoals ik kan zien heb ik er alle vertrouwen in.

Liefs Gerda

• 30 Juli 2008 - 13:28

Fam. Zimmerman:

Hoi Paul en Monique,

Bedankt voor de mooie kaart en de prachtige verhalen en foto's die wij elke dag hebben gelezen en bekeken. Je ziet ,dat Noa zich helemaal fijn voelt bij jullie! Wij wensen jullie drietjes een hele goede reis. Dikke X, Peter, Den en Sophie

• 30 Juli 2008 - 14:14

Ronald Tijssen:

De laatste uurtjes in China alweer. Ik hoop dat jullie een hele goede terugreis zullen hebben. Ben benieuwd hoe Noa het zal in vinden in het vliegtuig. Ik heb jullie verslagen met veel plezier gelezen. Groetjes, Ronald Tijssen