Chinees koken - Reisverslag uit Yangshuo, China van Paul en Monique Have - WaarBenJij.nu Chinees koken - Reisverslag uit Yangshuo, China van Paul en Monique Have - WaarBenJij.nu

Chinees koken

Door: Noa en Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Monique

01 Mei 2018 | China, Yangshuo

Chinees koken.1-5-2018

Om 9:15 uur werden we opgehaald met een taxi voor de Chinese kookles.

We gingen samen met Yi , Jun en hun vader eerst gingen we naar de markt in Yangshuo. Op de markt zagen we eerst de groente, daarna zagen Yi en ik dat er een vis en achter ons een kip werd vermoord ! Verder zagen we nog levende vissen, kikkers, kippen, eenden en een soort kleine palingen. Ook nog een halve varkenskop. Toen we teruggingen van de markt zagen Yi en ik nog een dode rat op straat liggen.

We gingen weer met de taxi, maar die zette ons halverwege ergens af en zei in het Chinees met gebaren dat wij verder moesten lopen. Maar we hadden geen idee waar we naar toe moesten. We zijn toch maar gaan lopen maar na zo’n vijf minuten later kwamen we bij een grote poort waar we zijn blijven wachten. Totdat een mevrouw op een scooter in het Chinees zei dat we verder moesten lopen. De vrouw op de scooter hebben we daarna niet meer gezien, maar de taxichauffeur was duidelijk blij dat hij ons weer vond na een kwartiertje gelopen te hebben. We moesten snel instappen en werden vervolgens naar de kookstudio gebracht. Dat was nog een heel eind lopen !

Bij de kookles moesten we 5 gerechten maken. De groente sneden we met een soort grote hakbijl. als eerste hebben we dumplings gemaakt van ei met een lekkere vlees vulling. We moesten alles bakken in een grote wok het was heel erg warm. Na afloop mochten we alles opeten. Het was lekker, maar veel te veel.

Bij het hotel heb ik nog met Yi, Jun, Shivey en Yuna lekker gezwommen. We hebben de hele middag gezwommen.
Yi is een hele leuke jongen waar ik nu verkering mee heb.

Morgen gaan we met de trein van Guilin naar Chengdu.

Xxx Noa.

• 12 Mei 2018 - 16:12

Tante Truus:

Spannend Noa en inmiddels verkering ?! leuk XX

• 12 Mei 2018 - 19:27

Mariette En Yuna :

Ik zit net aan de Hollandse kaas als ik dit lees

• 28 Mei 2018 - 09:59

Isabelle Dieleman:

Wat een belevenissen met die taxi!