Panjiayuanmarkt, tempel vd hemel en de pearlmarkt. - Reisverslag uit Peking, China van Paul en Monique Have - WaarBenJij.nu Panjiayuanmarkt, tempel vd hemel en de pearlmarkt. - Reisverslag uit Peking, China van Paul en Monique Have - WaarBenJij.nu

Panjiayuanmarkt, tempel vd hemel en de pearlmarkt.

Door: Noa

Blijf op de hoogte en volg Paul en Monique

05 Mei 2018 | China, Peking

Vandaag zijn we met de metro naar de Panjiayuan markt geweest. Dat is een hele grote markt met antiek en andere spullen. Ik vond het daar wel saai maar toch hebben we wat leuke spullen gekocht.

Daarna zijn we naar de tempel van de hemel geweest. Die ligt in een mooi park. De gebouwen zijn allemaal heel mooi beschilderd. De tempel zelf is helemaal rond. Je kon daar alleen naar binnen kijken.

Omdat we erg trek hadden gekregen zijn we naar de KFC geweest en hebben frietjes, kipkluifjes en kip nuggets op. De hele pittige kipreepjes heeft papa opgegeten.

Toen zijn we naar de Pearl-market geweest. Dat is een groot gebouw met heel veel winkeltjes. De verkopers willen alles aan je verkopen. En roepen naar je Gucci, Prada, Louis Vuitton nice bag.

Je moet goed afdingen want de verkopers vragen veel te veel.

Ik heb een olifantje gekocht voor op mijn kamer. Die brengt geluk want hij heeft zijn slurf omhoog.

Ook hebben we een Chinese jurk gekocht. De verkoper zei dat de prijs 1800 yuan was, maar wij mochten de jurk kopen voor 1100 yuan. Papa heeft uiteindelijk 100 yuan betaald!

Om 18.30u hebben we afgesproken met En Shi en Marcel om samen te gaan eten.
Het was heel leuk om En Shi hier in Beijing te zien. We vlogen elkaar in de armen. We hebben lekker gegeten en gekletst.

Bij de officiële olympische winkel hebben, En Shi en ik een t-shirt voor de winterspelen van 2022 in Beijing gekocht.

Om 10 uur hebben we afscheid genomen maar wel afgesproken dat we nog een keer met elkaar gaan shoppen.

Xxx
Noa

• 12 Mei 2018 - 11:17

En Shi De Weijer:

Ja wat was dat leuk zeg! Heb er heel erg van genoten

• 12 Mei 2018 - 16:16

Tante Truus:

Héél leuk en mooi en herkenbaar kan me de tempel van de hemel nog herinneren , jullie hebben genoten denk ik !