Bell-and Drumtower, Beihaipark en Wanfuijingstreet - Reisverslag uit Peking, China van Paul en Monique Have - WaarBenJij.nu Bell-and Drumtower, Beihaipark en Wanfuijingstreet - Reisverslag uit Peking, China van Paul en Monique Have - WaarBenJij.nu

Bell-and Drumtower, Beihaipark en Wanfuijingstreet

Door: Noa

Blijf op de hoogte en volg Paul en Monique

06 Mei 2018 | China, Peking

Om 10 uur hadden we afgesproken met Yi, Jun en hun ouders. Met de metro zijn we naar de Bell-and Drumtower geweest. Bij de torens waren veel Chinezen een spel aan het spelen met een soort grote shuttle. Met hun voeten probeerde ze de shuttle hoog te houden.
We hebben de drum-toren beklommen via een hele steile trap met hele hoge treden. In de toren zagen we een optreden van de drummers.

Met een riksja zijn we daarna naar het Beihai-park gebracht. Het was erg druk in het park. Op het water hebben we met een bootje gevaren. Ook hebben we de toren op het eiland beklommen.

Daarna zijn we langs de Verboden Stad naar de Wangfujungstraat gelopen. Ook zijn we in de Snackstreet geweest. Dat is een smal straatje met allerlei kraampjes met het meest vieze eten op stokjes.

‘s Avonds zijn we gaan eten met Yi, Jun en hun ouders bij het restaurant met de gouden olifant. Hier hebben we ook Pekingeend gegeten.

Even later kwamen, En Shi, Marcel en Xue-Lan en haar ouders ook daar eten. Na het eten hebben we met z’n allen nog een ijsje gegeten in het Novotel en gespeeld.

Xxx
Noa