Plein vd Hemelse vrede, Zijdemarkt en shoppen - Reisverslag uit Peking, China van Paul en Monique Have - WaarBenJij.nu Plein vd Hemelse vrede, Zijdemarkt en shoppen - Reisverslag uit Peking, China van Paul en Monique Have - WaarBenJij.nu

Plein vd Hemelse vrede, Zijdemarkt en shoppen

Door: Noa

Blijf op de hoogte en volg Paul en Monique

08 Mei 2018 | China, Peking

Met de metro zijn we naar het Plein van de Hemelse vrede geweest. We moesten nog een heel eind lopen voordat we op het plein waren want de gewone weg was afgesloten.

We waren van plan om ook naar de Verboden Stad te gaan, maar ik voelde mij niet zo lekker en het is daar heel warm dus hebben we dat niet gedaan.

Daarna zijn we naar de Zijdemarkt gegaan. De Zijdemarkt is een soort winkelcentrum met allemaal kleine winkeltjes waar je vooral heel goed moet afdingen.

Ik zag daar een heel leuk shirtje, maar mama kon het niet eens worden over de prijs met de verkoopster. De verkoopster ging gewoon haar nagels staan vijlen! Toen is mama weggelopen.

Om vijf uur ben ik samen met En Shi en mama gaan shoppen bij de APM.

Marcel is met papa een biertje gaan drinken. Wij bleven zo lang weg dat het er wel meer dan een was.

Bij het shoppen heeft alleen mama iets gekocht. En Shi en ik hebben alleen maar heel veel kleren gepast maar niets gekocht. We hebben wel veel lol gehad.

Na het shoppen hebben we met z’n allen pizza gegeten. Je kon daar twee halve pizza’s van verschillende smaak bestellen en dat heb ik natuurlijk gedaan. Toen gingen we allebei weer naar ons hotel want het was al weer laat. Morgen is de laatste dag in Beijing.

xxx
Noa

  • 13 Mei 2018 - 20:33

    Annemarie Scheepers:

    Kijk dat is nog eens voordelig shoppen ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul en Monique

De reis waarnaar we zo lang hebben uitgekeken. En een reis die Noa's leven en dat van ons totaal zal veranderen.

Actief sinds 27 Juni 2008
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 37621

Voorgaande reizen:

23 April 2018 - 10 Mei 2018

Na 10 jaar terug in China

07 Juli 2008 - 31 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: