27 juli 2008, vlooienmarkt - Reisverslag uit Beijing, China van Paul en Monique Have - WaarBenJij.nu 27 juli 2008, vlooienmarkt - Reisverslag uit Beijing, China van Paul en Monique Have - WaarBenJij.nu

27 juli 2008, vlooienmarkt

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Paul en Monique

27 Juli 2008 | China, Beijing

Het bijtijds opstaan is gelukt. We zaten al weer vroeg te ontbijten.
Met de taxi naar de Panjiayuan markt.
Dit is een markt die met name in het weekend druk bezocht wordt door de chinezen. In het weekend komen namelijk veel mensen van buiten de stad om hun 'antiek' te verkopen (een ordinaire rommelmarkt dus).

Bij aankomst op de markt is het nog niet zo warm, maar de temperatuur loopt snel op. We zijn dus ook niet zo lang gebleven. Wel enkele leuke dingetjes gekocht, maar dat moet nog een verrassing blijven.

Tussen de middag boodschappen gedaan bij de Olé in het grote winkelcentrum Oriental Plaza. Direct een lekker stokbroodje en kaasjes meegenomen voor het avondeten.

De rest van de dag lekker rustig aan gedaan want er hangt weer een dikke laag smog over de stad.

We lezen op internet dat het Olympisch dorp officieel is geopend.
In de stad zie je ook elke dag steeds meer 'niet-aziaten' lopen. Ook komen er elke dag meer kunstwerken van bloemen nu de Spelen naderen. Voor het buitenland dat de komende maand Beijing bekijkt zal het een kleurijke stad lijken.
Wij zijn echter zeer benieuwd hoe lang dit stand zal houden.

Vandaag niet zoveel foto's gemaakt. Jullie zullen het moeten doen met de selectie die weer staat op: http://nl.fotoalbum.eu/noatenhave

Morgen staat een bezoek aan de Lama-tempel op het programma. Hopelijk is de smog dan weer een beetje minder.

Groetjes van ons drietjes, x

• 27 Juli 2008 - 14:51

Wendy:

Wat een ondeugd straalt ervan af he! Lief! Maar Monique en Paul hoe groot is Noa nou en hoe zwaar? Hier is het vandaag ook erg bedrukt weer, niet lekker, erg benauwd warm. Groetjes Wendy

• 27 Juli 2008 - 15:33

Marcel, An En Eefje:

Tjonge, jonge, wat is elke keer weer een plaatje.
    Wat een enorm leuke foto's weer van Noa.

Liefs Marcel, Annemarie en Eefje

• 27 Juli 2008 - 15:56

Tante Truus:

Hoi lieve Noa, Paul en Monique, wat een enorme leuke foto's toch weer zoals dagelijks lief met die natte haartjes. Die sliertjes naar voren staan heel leuk, Monique.
    Hoe staat het eigenlijk met het visum? Bij jullie is het inmiddels maandagmorgen dus het schiet op. Vandaag ben ik weer gaan fietsen nu naar Brouwershaven-den Osse-Scharendijke en via Kerkwerve weer terug dus het eiland vise versa overgestoken het blijft schitterend. Het weer werkt de laatste week gelukkig mee blauwe lucht en blauw water smogvrij met veel zeilers vandaag .Jouw voiture heb ik vanochtend ook gewassen Monique hij staat te glimmen voor de deur was ik al van plan om te doen. Zover weer uit het Zeeuwse ik raak er echt aan verknocht dikke knuffels aan jullie drietjes en koppies van jullie tevreden poessies ze zijn steeds lekker in de tuin Minouke gaat af en toe naar binnen maar is toch ook vaak buiten. Veel liefs en een plezierige dag gewenst X X X

• 27 Juli 2008 - 17:25

Klaas & Patty:

Maakt niet uit hoor, dat het niet zoveel foto's zijn. We vinden het al fijn dat we jullie heerlijk kunnen volgen daar in het grote China.

En ja de Olympische Spelen, wat moeten we ervan zeggen. CCAA is volgens mij door dat een beetje langzaam. Maar ach we houden moed en putten geduld uit jullie verhaal en foto's.

groetjes

• 27 Juli 2008 - 18:06

Jolanda:

Hoi Monique, Paul en Noa
    Gisteren jullie 'geboorte' kaartje gekregen, heel erg origineel!! Had al een paar dagen niet op jullie foto site gekeken, wat een hoop nieuwe leuke foto's!! Nog een paar dagen en dan zit de vakantie erop en begint het echte leven en wennen, heel veel liefs uit Papendrecht van ons drieen.

• 27 Juli 2008 - 18:27

Patrick Van Gent:

erg leuk en lief kindje hoor, heel veel geluk en liefde
    .groetjes Patrick en Paddy

• 27 Juli 2008 - 19:24

Marcel & Anita:

Hoipiepeloi,

Gister een heel berichtje gestuurd, maar waarschijnlijk iets niet goed gedaan want hij is niet meer terug te vinden :-(...
    Jullie laatste daagjes daar zijn aan gebroken en tellen nu vast af naar jullie thuiskomst... Wij genieten nog steeds erg van jullie verhalen en leuke foto's...
    En natuurlijk hopen we dat ze na die spelen weer de vaart erin gooien wat betreft de matching, want wij willen ook naar China :-)...
    Donderdag zijn wij van de partij hoor op schiphol om een glimpje op te vangen jullie kleine prinses!!!

Lieverds geniet nog van haar en haar geboorteland en op naar jullie thuiskomst...

Dikke knuffel van ons x

• 28 Juli 2008 - 07:32

Arie En Els :

Goedemorgen.
    Defotos zien er weer leuk uit ,zon markt was wel iets voor mij.
    Jongens nog een paar nachtjes dan zijn jullie weer heerlijk thuis en nu met zijn drietjes.
    Zal wel weer wennen zijn in ons kikkerlandje.
    NU jullie drietjes tot morgen maak er een leuke dag van en een hele dikke kus voor noa.
    je vader en els