18 juli, het Zomerpaleis - Reisverslag uit Beijing, China van Paul en Monique Have - WaarBenJij.nu 18 juli, het Zomerpaleis - Reisverslag uit Beijing, China van Paul en Monique Have - WaarBenJij.nu

18 juli, het Zomerpaleis

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Paul en Monique

18 Juli 2008 | China, Beijing

Tijdens het ontbijt vanochtend wordt de lucht steeds grijzer. Even later valt de regen met bakken naar beneden. Het kan hier dus ook flink regenen. Onze gids laat daarom wat langer op zich wachten. Ze had geen parapluie bij zich en heeft uiteindelijk een taxi genomen van de metro naar het hotel.

Bij het zomerpaleis, even buiten Beijing, zou het echter droog zijn. We hebben het er dus maar op gewaagd.
Onderweg de grote afbeelding van Mao gezien op het plein van de hemelse vrede. We gaan hier nog wel een keer naar toe als het droog is.

Het was inderdaad droog en zelfs zeer aangenaam van temperatuur bij het zomerpaleis. De bewoners van Beijing komen hier ook graag om even een frisse neus te halen. De omgeving is erg groen en er is veel water waardoor het altijd iets koeler is.

Onderweg terug naar het hotel hebben we een tussenstop gemaakt voor een lekkere lunch. Allerlei traditionele gerechten verschenen er op de tafel voorzien van een draaiplateau. Noa heeft het voornamelijk bij de witte rijst gehouden. Een enkele vleesballetje ging er echter ook wel in.

Vlak voordat we bij ons hotel terug waren hebben we nog officiële pasfoto's laten maken voor Noa's paspoort. Dit is dus ook weer gereed.

In de supermarkt weer wat noodles ingeslagen zodat Noa weer lekker kan eten. Vervolgens de middag afgesloten met een lekker drankje op het terras van het hotel, totdat het weer begon te regenen en iedereen naar binnen vluchtte.

Noa ligt intussen weer lekker te slapen en wij zullen spoedig volgen. Morgen zijn we van plan om naar de zijdemarkt te gaan. Dat zal zeker een belevenis worden.

De foto's weten jullie waarschijnlijk al wel te vinden.

Groetjes.

• 18 Juli 2008 - 15:02

Corrie En Aad :

we hebben met verlangen weer uitgekeken naar de nieuwe foto's iedere dag weer een mooie belevenis om dit mee te maken dan hebben we het gevoel dat we er toch een beetje bij zijn .Ze zijn weer geweldig Noa is echt foto geniek (maar jullie ook hoor Paul en Monique)Noa moet nog een beetje groeien wil ze dezelfde maat schoen hebben als de Pappa. Kusjes van ons en een dikke pakkerd voor Noa van oma en opa Brons

• 18 Juli 2008 - 16:19

Tante Truus:

Hoi drie lieverds, Weer terug in Zierikzee, het is hier zo heerlijk rustig dat het thuis een beetje tegenviel. De poessies waren weer blij Minou ligt op schoot te spinnen doet ze steeds als ik aan de tafel achter de computer zit. Jambo is ook tevreden hij heeft vanmiddag lang onder de struik in de tuin gelegen. En nu het hoogtepunt van de dag jullie site openen met een glaasje witte wijn erbij nadat ik van oma Corrie al tel. heb gehoord dat de foto's weer enorm leuk zijn. En dat zijn ze ook het is echt genieten jullie te volgen in en rond Beijing nu het zomerpaleis en het portret van Mao bij de verboden stad tegenover het plein van de hemelse vrede ( tian an men plein ) als ik het goed heb het is ook herkenning. De foto's zijn weer schitterend jij Monique en jij Paul vrolijk en jullie kleine meisje steelt weer de show. Dikke knuffels uit jullie mooie home stay voor Noa en jullie 2en, koppies van Jambo en Minouke X X X

• 18 Juli 2008 - 17:08

Klaas & Patty:

Denk dat het wel even opluchte een buitje. Ziet er weer erg leuk uit de foto's. En erg veel pingelen op de zijdenmarkt he.

groetjes van ons

• 18 Juli 2008 - 19:52

Wim Joyce En Kids:

hoi nou wij zien dat jullie lekker aan het genieten zijn. nog veel plezier liefs wim joyce justin stefano

• 18 Juli 2008 - 20:06

Anny En Bertus:

ik mis een foto van de mooie schilderingen boven de gallerij van het zomerpaleis. die vonden wij zo bijzonder.
    geniet maar lekker met z'n drieen.
    groetjes

• 18 Juli 2008 - 21:06

Fam Den Hollander:

Vandaag heel de dag op stap geweest voor schoolspullen, weer kleren en nieuw bureau voor Eva! Daarna alles in elkaar gezet en nu ligt onze grote meid in een gerestylde (raar woord) te slapen. Natuurlijk gelijk even kijken naar een nieuw bericht en leuke foto's. Prachtige cultuur daar in China. Je verwacht overigens niet dat het daar zo groen is. Veel plezier verder en tot het volgende bericht.

xxxxxxx

• 18 Juli 2008 - 21:08

Loekie:

Is dat Mahjong wat die mannen aan het spelen zijn?

• 19 Juli 2008 - 05:07

Ed & Diaan:

Leuk om naar alle foto's in het fotoalbum te kijken, geniet er maar lekker van!
    We hebben gister Zepp's verjaardag vast gevierd en gaan nu op vakantie!
    Wat is jullie vluchtnummer voor de terugreis 31 juli? Ik neem aan dat jullie op Schiphol vliegen?

Groet
    en nog veel plezier.

Ed Diaan Yahne en Zepp

• 19 Juli 2008 - 06:56

Remco En Celine:

hoi zussie en zwager.
    Is dat nou de ark van Noa?;) En julie krijgen mooi vuurwerk als het goed is,van de opening van de olimpische spelen.
    Weet niet of jullie daar vlakbij zitten? weer leuke foto's:) xxxx

• 19 Juli 2008 - 14:00

Anneke Buurvrouw:

gefeliciteerd met jullie dochter noa wij (aad en an) zijn errrug blij voor jullie. En hopen dat jullie nog veel plezier mogen beleven met NOA, groetjes aad en an