17 juli, Verboden stad - Reisverslag uit Beijing, China van Paul en Monique Have - WaarBenJij.nu 17 juli, Verboden stad - Reisverslag uit Beijing, China van Paul en Monique Have - WaarBenJij.nu

17 juli, Verboden stad

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Paul en Monique

17 Juli 2008 | China, Beijing

Vandaag cultureel bezig geweest. Ondanks de temperatuur van weer ruim boven de dertig graden hebben we de verboden stad bezocht. Om onze krachten te sparen zijn we met de taxi gegaan. De buggy hadden we in het hotel gelaten want het zou erg veel traplopen zijn. Mama heeft daarom vandaag de draagdoek uitgeprobeerd. Noa, mama en papa moesten er wel even aan wennen maar het beviel zeer goed.

In de verboden stad was het druk en warm. Geen ideale combinatie voor een familie-uitje. Aan de hand van een plattegrond hebben we naderhand bepaald dat we ongeveer tot halverwege zijn gekomen. Toen raakte het water op en begonnen wij het kookpunt te bereiken. Wegwezen dus.
Overigens werden wij ook regelmatig op de foto gezet door de chinezen die ons toch wel hele bijzondere mensen vonden.

Buiten de verboden stad hebben we snel de vochtvoorraad weer op peil gebracht en zijn we teruggekeerd naar het hotel.

's-Middags lekker rustig aan gedaan. Nog even met Skype contact gehad met opa en oma in Raalte en daarna op het terras bij het hotel gezeten. Noa heeft uiteraard weer even bij de waterpartijen gespeeld en zich prima vermaakt.

's-Avonds nog even met opa en oma in Zwijndrecht gebeld die intussen ook Skype hebben. Zij hebben nu ook even mogen meegenieten om Noa live te bewonderen.
Oom herbert was hiervoor helaas te laat, want toen lag Noa alweer lekker te slapen.

Dan wordt het nu tijd om weer een selectie uit de foto's van vandaag te maken die jullie weer kunnen gaan bewonderen op:

Morgen staat er weer een cultureel uitstapje op het programma, maar nu naar het Zomerpaleis. Hierover later meer....

Groetjes, X

• 17 Juli 2008 - 15:21

Tante Truus:

Hallo lieve drie, Zo te zien was het inderdaad heel druk in de verboden stad je hebt daar trouwens ook een Starbuck. Het was waarschijnlijk te ver om uit de verb.stad naar het plein van de hemelse vrede te gaan. Het zomer paleis kan ook heel druk zijn zoals alles in China veel Chinese toeristen. Noa steelt weer de show op de foto's wat een ogen en uitstraling heeft ze. Heel handig zo te zien die draagdoek,Monique Vanavond ben ik even thuis voor de orkestrepetitie morgenochtend rij ik weer terug naar jullie heerlijke Zierikzee. Loekie geeft vanavond de
    poessies eten en haalt de grijze bak binnen dus dat is allemaal goed geregeld. Dikke knuffels aan Noa X Paul X en Monique X

• 17 Juli 2008 - 16:32

Corrie & Aad:

Leuk jullie gezien te hebben via Skype, jammer
    dat het geluid niet zo goed doorkwam,maar wat een juweeltje hé die Noa
    en wat heeft ze al veel
    geleerd van jullie, als je ze zo ziet zou je al zeggen; nou die is al een paar maanden bij papa en mama,dus proficiat met de goede opvoeding.Het kushandje wat Noa ons gaf was zeer aandoenlijk,kortom opa hield even niet droog, maar dat zijn jullie wel gewend van hem.De foto's trouwens zijn weer fantastisch en zo te horen het weer ook, want hier is het maar tobben(geen vakantie weer)jammer hé,maar wij hebben in ieder geval in het vooruitzicht dat we een zonnetje krijgen die volop zal stralen.Nu gr.van Opa, Oma,Snoopy en Maxi uit Zwijndrecht

• 17 Juli 2008 - 17:34

Klaas & Patty:

Hoi,

Weer erge leuke foto's. Jullie boffen met het weer. Hier is het druilerig weer. Dan droog en dan nat. Van ons mag de zomer beginnen. Bij jullie is het zelfs te heet, begrijp ik uit jullie verhaal. Ben zeer benieuwd wat jullie morgen weer schrijven.
    groetjes en knuffels van ons

• 17 Juli 2008 - 17:56

Fam. Den Hollander:

heey paul,monique en Noa

Weer harstikke leuke foto's. Wij (loekie en eva) zijn net naar de poezen geweest. We hebben de poezen eten gegeven. En hebben nog wat leuke dingetjes op Noa der kamer gezet. De lampjes hebben we ook neeergezet. Het ziet er harstikke leuk uit. Morgen is tante truus er weer en dan zorgt zij weer voor de poezen!! dus ze worden goed verzorgt. xx
    Pieter,Loekie,Eva en Koen. miauwmiauw jambo en minou.

Veel plezier morgen !!

• 17 Juli 2008 - 19:27

Jan En Ineke:

leuke foto's van julie zeker van noa leuk om alles te kunnen volgen zeker vanuit een nat h.i.ambacht grt jan

• 17 Juli 2008 - 20:18

Dick En Leen:

jullie dochter lijkt zich al helemaal bij jullie thuis te voelen, wat heerlijk moet dat zijn.
    die verboden stad dat lijkt me heel bijzondere beleving, de groeten van ons

• 17 Juli 2008 - 20:48

Caroline:

Hallo Paul, Monique en Noa,

Wat een prachtige foto's weer!!Hier is het, zoals anderen al schrijven,nogal nat. Daarom gaan we met de caravan de zon opzoeken.
    Als ik terug kom, zal ik alles weer "bijlezen". Heel veel plezier nog daar en vast een goede terugreis naar Nederland toegewenst.

Groetjes van Caroline

• 17 Juli 2008 - 21:00

Ewald En Gerda:

Ha Paul, Monique en Noa,
    Wat hebben jullie een prachtige tijd daar! Heel bijzonder hoor. Leuk om jullie belevenissen zo te kunnen volgen. En bij al die foto´s blijven de tranen steeds weer komen! Ze ziet er al zo ontspannen bij jullie uit. Wat een schatje is ze toch.
    Liefs,
    Ewald en Gerda

• 17 Juli 2008 - 21:59

Tante Truus:

Hoi toch nog even een reactie de eerste en de laatste voor vandaag? tenzij de fam. den Hollander nog later is (ha ha ) De laatste orkestrepetitie voor de vakantie van 4 weken ik neem nu maar even afstand van de klarinet en laat hem nu thui of schoon het nieuwe repertoire van onze nieuwe dirigent heel uitdagend is. Toch nog even op jullie log kijken ik kan er geen genoeg van krijgen naar jullie en jullie dochtertje te kijken er spreekt zoveel uit. Wanneer geluk zichtbaar is dan is het te zien als ik naar jullie foto's kijk dat is het denk ik waarom ik ze maar steeds opnieuw wil bekijken. Dat kleine meiske zo frank en vrij en zo te zien al helemaal bij jullie behorend ik ben zo ongelofelijk blij voor jullie lieve Paul en Monique en voor Noa dat zij jullie als haar ouders heeft gekregen!!! Wel,bij jullie is het al vroeg in de morgen misschien zijn jullie al wakker dus goedenmorgen en weer een bijzondere en fantastische dag gewenst dikke knuffels voor drie lieverds XXX

• 18 Juli 2008 - 08:26

Arie En Els:

De fotos zijn weer prachtig,volgens mij wordt Noa later fotomodel.Wat fijn jongens dat het zo goed klikt tussen jullie drietjes.groetjes je vader en els

• 18 Juli 2008 - 08:42

Martin De Jonge:

Hoi Paul, Monique en Noa,

Heel leuk om te lezen en te zien dat het goed met jullie gaat. Geef die kleine nog maar eens een extra knuffel, ze ziet er geweldig uit. (wel ff op tijd een doekje langs dat mondje halen als ze gegeten heeft he)Weet zeker dat jullie het als kersverse ouders top doen! Groeten Martin

• 18 Juli 2008 - 09:58

Marcel & Anita:

Hoipiepeloi,

Wat heb ik weer genoten van jullie verhalen en zeker van de mooie en gezellige foto's...
    Maar wat was het druk in de verboden stad zeg en dat nog wel met die warme temperaturen...
    Maar lekker genieten op het terras en dan lekker spelen met water is een leuke afleiding :-)...
    Geniet er maar lekker van en wat een stoere zonnebril heeft ze ;-)...

Dikke knuffel van ons uit een bijna herfstachtig Nederland
    -xxx-

• 18 Juli 2008 - 11:17

Hans En Matty:

Hallo Noa, Paul en Monique.
    Wat hebben jullie een prachtige dochter wat eer mooi snoetje.Ik heb met veel plezier jullie verhalen gelezen ga zo door, en vooral veel genieten groetjes Hans en Matty

• 18 Juli 2008 - 12:26

Marianne:

Net alle berichten gelezen, leuk hoor!
    Germain kwam net thuis en hem ook even de foto's laten zien.
    Wat is dit ontzettend leuk voor jullie ! En voor Noa dat ze straks bij liefdevolle ouders is!
    Nogmaals gefeliciteerd!

• 22 Juli 2008 - 07:55

Marry Oostdijk:

Allereerst natuurlijk van harte gefeliciteerd met deze prachtige dochter. Je bent meteen ouders zodra je een kind in je armen sluit. Ik heb de leuke foto's en verhalen gezien en gelezen. Geniet nog maar even van dat mooie Beijing en voor straks goeie reis en veel plezier thuis met Noa. Hoe communiceren jullie met haar, of spreken jullie Chinees ? Kinderen leren snel een andere taal maar volwassenen.