22 juli 2008, de chinese muur - Reisverslag uit Beijing, China van Paul en Monique Have - WaarBenJij.nu 22 juli 2008, de chinese muur - Reisverslag uit Beijing, China van Paul en Monique Have - WaarBenJij.nu

22 juli 2008, de chinese muur

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Paul en Monique

22 Juli 2008 | China, Beijing

Allereerst sorry voor het beroerde weer van de afgelopen tijd in Nederland. Hier is het een ander uiterste. Vandaag de chinese muur beklommen bij een temperatuur van 37 graden.

De chinese muur loopt door bergachtig gebied. Wij hebben de muur beklommen bij Badaling.
Van onze groep is alleen papa bij de top geweest. Mama en Noa zijn wel een heel stuk naar boven geklommen, maar Noa had het op een gegeven moment wel gezien en wilde niet meer.

Na deze prestatie hebben we onszelf getracteerd op Starbucks. In Nederland alleen op Schiphol te vinden, hier in China hebben we er al een stuk of tien gezien.

De terugweg uit de bergen bleek een weg met hindernissen. Eerst reed onze chauffeur verkeerd en moesten we op een smalle bergweg keren. Dit ging wonderwel zonder problemen. Even later begon de bus ineens erg te stinken. Er bleek iets mis te zijn met de remmen. Bij enkele stellages werd de bus tit stilstand gebracht. Dit bleek de aankomstplaats te zijn van de wielrencours van de Olympische spelen. Wat mogen die mannen en vrouwen in een mooie omgeving fietsen!

Na enige tijd werd er een nieuwe bus voor ons geregeld en konden wij verder naar onze lunch, die overigens weer prima smaakte.

Uiteindelijk waren we om ongeveer half vijf pas weer terug in het hotel. Daarna hebben we niet veel meer gedaan. 's-Avonds lekker iets eenvoudigs op de kamer gegeten.

Morgenochtend gaan we Noa's paspoort ophalen en 's-middags willen we met onze gids naar het ziekenhuis waar Noa is gevonden. Kortom dit wordt weer een spannende dag.

Het is me vanavond niet gelukt om alle foto's op de site te zetten die ik geselecteerd had. Misschien volgt de rest morgen. Nu vind ik het tijd om lekker te gaan slapen. Welterusten...

Groetjes, x

• 22 Juli 2008 - 16:43

Tante Truus:

Hoi lieve drie , goedenmoren voor jullie als je deze reactie leest zwaar he de muur beklimmen het is een berg beklimmen met veel verschillende hoogten in treden en vochtig heet knap Paul en voor Monique en Noa ook geweldig want het is heel zwaar en voor jullie kleine meiske iedere dag weer een nieuwe ervaring in haar leventje. Morgen haar paspoort halen ( hoera!!)maar ook emotioneel denk ik zien waar ze gevonden is. Het weer hier is vandaag beter lekker weer zon en wolken niet te veel wind en het wordt beter hogere temperaturen. Vanochtend heerlijk gefietst naar Burg Haamstede een mooie tocht. Vanmiddag lekker in jullie mooie tuin geluierd met de poesjes . Dikke knuffels en koppies , plezierige en mooie dag gewenstX X X , miauw, miauw
    p.s.durf niet te veel te schoffelen want ik weet niet wat jullie nieuwe zaaigoed is, zal morgen wel het gras maaien.

• 22 Juli 2008 - 17:12

Klaas & Patty:

Hallo,

Wat een mooi uitzicht zeg, zo op de chinese muur. Erg leuk om te zien. Ach dat het niet alle foto's zijn maakt niet uit. We krijgen al een goed beeld hoe het er uitziet.

En wat wordt het spannend morgen zeg. Naar de vindplaats van Noa.

En ja voor de olympische spelen wordt geloof ik alles uit de kast gehaald.

Een hele fijne dag morgen en tot snel.
    groetjes

• 22 Juli 2008 - 17:44

Anny En Bertus:

ja nat bezweet paul, je moet er wat voor over hebben of is het de conditie ?
    noa krijgt een chinees paspoort, krijgt ze later in nederland ook een hollands paspoort erbij ?
    mensjov onze rus van de raboploeg - een der topfavorieten heeft vandaag in de afdaling 35 seconden verloren, jammer.
    anny ten have-rodijk vandaag bezocht in het verpleeghuis. ze komt er wonderwel aardig bovenop.
    donderdag gaan we een dagje fietsen met herman en trees in friesland.
    groetjes uit raalte

• 22 Juli 2008 - 17:49

Fam Den Hollander:

Geweldige foto's van de Chinese muur. Knappe prestatie Paul! Maar ja Monique loopt voor twee en dat is ook zwaar. Kijk maar uit dat je geen heupblessure krijgt, als je terug bent moeten we wel het VTT spelen!!! Tot morgen!

Liefs Loekie

• 22 Juli 2008 - 19:51

Simone:

Hallo familie ten Have,
    Wat een leuke dingen doen jullie en zien jullie. Monique, zo heb toch nog een beetje fitnesstraining daarzo!Niet alleen Noa lijkt erg te genieten maar jullie vooral ook. Toi toi toi voor morgen!
    XSimone

• 22 Juli 2008 - 19:54

Patrick&Annette:

Wat een ontzettend mooie foto's weer! En wat een geweldige schoentjes!!
    Geniet nog lekker daar en tot snel!

Liefs van ons

• 23 Juli 2008 - 05:19

De Dielemannetjes:

Leuk om jullie weblog ook af en toe te lezen. Grappig om te zien dat jullie toch weer over andere dingen praten dan wij, jullie leggen de nadruk op andere dingen. Dan denk ik: tja, dat had ik ook nog moeten zeggen...Maar veel tijd om elkaars weblog te lezen is er niet. Tussen de uitstapjes, het skypen naar het thuisfront, de terrasborrels en natuurlijk ook nog wat spelen met onze Jing is er niet veel tijd over voor iets anders. Wat hebben we het toch allemaal druk ;-)

• 23 Juli 2008 - 08:02

Arie En Els :

Wat goed van paul dat hij zo,n end met klimmen gekomen is.De muur is echt wel erg lang.Die kleine wordt steeds ondeugender naar jullie toe.Angelique vind dat ze echt chinees piekhaar heeft.We kijken echt naar jullie thuiskomst uit .We willen zo graag Noa in onze armen sluiten.Nu groetjes en tot de volgende ronde.
    je vader en els

• 23 Juli 2008 - 11:50

Marcella Punt:

Hoi Monique, Paul en Noa

Ik lees nu voor het eerst de verhalen en zie de foto's wat een lieverd die noa, ik wens jullie alle geluk van de wereld en geniet er van
    groetjes van Marcella