21 juli 2008, schoenenjacht - Reisverslag uit Beijing, China van Paul en Monique Have - WaarBenJij.nu 21 juli 2008, schoenenjacht - Reisverslag uit Beijing, China van Paul en Monique Have - WaarBenJij.nu

21 juli 2008, schoenenjacht

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Paul en Monique

21 Juli 2008 | China, Beijing

Vandaag wederom geen verplichtingen, maar het wordt wel tijd om goede schoenen voor Noa te kopen. Noa heeft vandaag haar eerste kakjurkje aan (kost geen drol op de zijdemarkt). Ze is er helemaal trots op (op elke outfit trouwens).

Het is overigens leuk om te lezen dat iedereen zo met ons meeleeft. We hebben toch geen wedstrijd uitgeschreven wie als eerste reageert op deze verslagen?

We zijn dus op schoenenjacht gegaan.
Met een globale beschrijving van waar we ergens kinderschoenen zouden kunnen vinden gingen we op pad.

4 uur later kwamen we versleten weer terug in het hotel. Het is hier immers nog steeds boven de 30 graden met een hoge luchtvochtigheid (een buiten-sauna dus). De schoenenjacht was echter wel geslaagd. Op de foto's te bewonderen natuurlijk.

Noa en papa hebben 's-middags even een dutje gedaan. Mama heeft intussen internet afgezocht naar prijzen en recenties van digitale spiegelreflex-camera's.
Daarna zijn we wederom de stad in gegaan. Na alle verhalen dat de electronica in China zo goedkoop is, zou een goede camera toch ook moeten lukken. Dit keer mocht papa over de prijs onderhandelen. Even later waren we de trotse eigenaars van een Canon EOS 450D met chinese handleiding.

Tijdens de traditionele terrasborrel waren ook twee adoptiestellen aanwezig die een kindje van buiten Beijing hebben geadopteerd. Deze volgen een ander reisschema. Het was erg leuk om hier even ervaringen mee uit te wisselen.

Noa ligt intussen alweer lekker te slapen na wederom een vermoeiend dagje.

Morgen gaan we de chinese muur beklimmen dus dat zal weer lekker zweten worden. We moeten vroeg op dus vandaar niet zo'n lang verhaal.

Groeten van een immer warm Beijing.

• 21 Juli 2008 - 15:34

Tante Truus:

Hoi, Ni Hao lieve drie, Zojuist de foto's al bewonderd Noa ziet er weer zo lief uit ik had tegelijkertijd mamma aan de lijn en daddy op de achtergrond en onze uitroepen van bewondering waren niet van de lucht. Roze staat haar heel lief wat niet zou je zeggen en wat een mooie schoenen!!!!!in close up te bewonderen en aan haar voetjes. Dus morgen de muur beklimmen ik hoop dat ze voor jullie een stil deel in petto hebben want het kan er zoals alles in China heel druk zijn maar wel een enorme ervaring om daar ook je voetstappen te kunnen zetten. Het heeft hier de hele dag al pijpenstelen geregend , toch maar naar buiten gegaan lopend naar de Stad. Jambo wil graag naar buiten ik zal kijken of het al iets droger is, Minouke ligt lekker te slapen op de poef komt ook heel vaak bij mij op schoot liggen. Dikke knuffels geniet weer morgen, nog mooiere foto's met jullie nieuwe camera maken?? en koppies van de poessies miauw, miauw XXX

• 21 Juli 2008 - 18:34

WIM JOYCE EN KIDS:

nou nou wat een dagje wel leuk al die berichtjes van jullie. en succes morgen bij de chinese muur. xxxjoyce wim stefano justinxx

• 21 Juli 2008 - 19:08

Corrie & Aad:

Dat iedereen met jullie meeleeft, dat hebben jullie zelf afgedwongen, want wie reageert nu niet op zulke trotse en leuke ouders en dan hebben we het nog geen eens over onze kleine scheet Noa, want dat is ze toch wel hoor, we kijken nu echt wel uit, dat jullie drietjes naar Nederland komen.Uiteraard is het wel leuk om naar al die bezienswaardigheden te gaan kijken, want dat komt ook niet iedere dag voor, maar Noa de tennisbaan hier laten zien in Zierikzee is toch ook heel apart niet dan!!Grapje. Nu wees voorzichtig bij die enorme muur, wat ons betreft hoef je hem niet helemaal af te lopen, want dan duurt het nog een paar jaar voordat we Noa te zien krijgen.
    Paul & Monique & Noa nog heel veel plezier en blijf lekker gezond en vrolijk, zodat we van de leuke foto's (die zeer positief over komen)blijven genieten.Kusjes en knuffeltjes voor alle drie, van Oma & Opa uit Zwijndrecht,waar het nog steeds zeer slecht weer is.

• 21 Juli 2008 - 19:47

Petra B.:

Hé "vakantiegangers".
    Wat een belevenissen weer. Ik kijk elke dag even op Noa's site. We zullen de verslagen en de foto's echt missen bij Forta als jullie weer terug zijn in Nederland. Het is zo ongeveer een gewoonte geworden om 's morgens eerst de verslagen uit China te lezen en de bijbehorende foto's te bekijken, daarna gaan we aan het werk. Hier is het op het ogenblik beestenweer.
    Regen, wind, ca. 15 graden. Net herfst. Geniet nog deze laatste week en laat ons nog even meegenieten d.m.v. de verslagen en de foto's.

• 21 Juli 2008 - 19:51

Petra B.:

....en wat een mooie schoenen!

• 21 Juli 2008 - 20:28

Nicky:

Het leest toch echt bijna als een boek...zo leuk!
    Gelukkig is het in Doorn ook prrrachtig weer (13 graden en stortregen) anders zou ik jaloers worden!
    31 Juli terug naar Nederland...? Liggen oma & opa Brons al te kamperen op Schiphol?
    Oh, Monique: Robin (2 jaar en ook een groot fan van de 'Noa-plaatjes')wil even checken of je ECHT niet het ijsje van Noa opeet (1 van de foto's uit jullie album)...
    Welterusten voor nu en weer veel mooie foto's maken bij de Muur, morgen!
    p.s.: Welke maat heeft Noa?

• 21 Juli 2008 - 21:10

Fam Den Hollander:

Het heeft veel zweet en tijd gekost, maar dan heb je wel prachtige schoenen. Die kakjurk staat Noa overigens geweldig.

Zo nat als jullie van het zweet zijn zo nat worden wij hier van de regen. Het belooft eind van de week mooier weer te worden. Dat is te hopen voor jullie, want anders is de overgang wel heel groot.

Veel plezier morgen (ik denk dat jullie al op zijn) en we kijken uit naar nieuwe foto's!

Dikke kus!

• 22 Juli 2008 - 09:03

Jan En Jannie:

Monique en Paul,
    Ik zit een beetje te kloten om op die site te komen.
    Maar wel geweldig voor jullie om dit allemaal mee te maken. Je beseft denk ik niet dat dit allemaal mogelijk is. Je dochter zal wel gigantische verwend en verwend gaan worden. Wat een heerlijk "bekkie".
    De rest komt later.
    Paul, gaat het tennissen nog door of komt dat nu op de "2e plaats" ?
    Groet Streef en tot binnenkort

• 22 Juli 2008 - 12:35

Marcel, An En Eefje:

Heerlijk om zo al die verhaaltjes van jullie te lezen, morgen naar de chinese muur, echt leuk.
    Voor de rest lees ik dat jullie de canon 450d hebben gekocht. Dit is heel grappig want zowel marcel als ik hebben allebei een canon 350d al een aantal jaar, goede keus, het is een super camera. Wij hebben als jullie willen dan de nederlandse handleiding, de 350d verschilt niet zoveel van de 450d. Nou tot horens maar weer, verder natuurlijk nog heel veel plezier. Groetjes Marcel Annemarie en Eefje

• 22 Juli 2008 - 13:38

Klaas & Patty:

Ze zijn super mooi de schoenen, echt geweldig en eerste kakjurkje. Vindt het jurkje haar super leuk staan.

Wat een hitte hebben jullie daar zeg. Hoop dat het een beetje uit te houden is.

En gelijk heb je om daar electronika te kopen als het zo goedkoop is. De nederlandse handleiding kan je dan wel op het internnet in nederland vinden.

Super dat het zo genieten is voor jullie daar.
    groetjes van ons

• 22 Juli 2008 - 14:04

Monique Van Rijn:

Hallo jullie drietjes daar in China,

Wij leven hier helemaal met jullie mee. Het leuk om de verhalen te lezen en de foto's te bekijken. Jullie stralen met elkaar veel positiefs uit. Dat komt helemaal goed met elkaar. De 31 e schiet ook alweer op. Straks samen met elkaar in jullie woonomgeving en straks ook die van Noa. Ik wens jullie nog een leuke tijd in China en een goede reis naar huis. Geniet heerlijk verder met elkaar. Tot na mijn vakantie.
    Groetjes,

Monique

• 22 Juli 2008 - 14:04

Tamara:

Wat een leuke foto's weer. Geweldig 'kak'jurkje. Je ziet met iedere fotosessei dat Noa ook met jullie steeds vrijer wordt en lekker helemaal thuis. Geweldig om te zien. Geniet er maar van. Als jullie in Nederland terug zijn kun je ook nog even van de hitte genieten, want ook hier wordt het warm (maar dat zal wel anders aanvoelen als in China). Heel veel plezier nog en een kus voor Noa.
    groetjes
    Tamara