23 juli 2008, Noa's paspoort - Reisverslag uit Beijing, China van Paul en Monique Have - WaarBenJij.nu 23 juli 2008, Noa's paspoort - Reisverslag uit Beijing, China van Paul en Monique Have - WaarBenJij.nu

23 juli 2008, Noa's paspoort

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Paul en Monique

23 Juli 2008 | China, Beijing

Ons vaste ochtendritueel om eerst de reacties op de site te lezen werd vanochtend wreed vertoord. Het internet werkte niet!

Een beetje met pijn in de buik (wie zou er nu als eerste gereageerd hebben) zijn we maar gaan ontbijten.
Bij het ontbijt bleek dat ook de anderen geen internet hadden.

Na het ontbijt zijn we vertrokken voor de paspoorten. Dit bleek een piece of makkie te zijn. De gids kreeg de paspoorten zo mee. Legitimatie was vandaag niet nodig.
Teruggekomen in het hotel moesten direct alle documenten in orde gemaakt worden voor de aanvraag van het visum. Noa heeft immers een visum nodig om Nederland in te mogen. Pas in Nederland mogen we een nederlands paspoort aanvragen.

Tussen de middag heeft Noa even een uiltje geknapt voordat we weer op pad gingen naar de plaats waar Noa is gevonden. We willen later immers zoveel mogelijk aan Noa kunnen vertellen en laten zien.
In de taxi heeft Noa nog eens laten zien hoe ze in staat is om mensen om haar vingers te winden. De taxichauffeur zat vriendelijk in de spiegel naar Noa te lachen en gaf vervolgens een knipoog aan Noa, hetgeen Noa direct beantwoorde met een knipoog. De taxichauffeur was direct verkocht.

's-Avonds lekker bij Sizzlers gegeten in het Oriental Plaza. Lekkere salades, frietjes en een goed stuk vlees. Eens iets anders als rijst, rijst en nog eens rijst. Noa heeft heerlijk garnalen gegeten.

De foto's van gisteren bleken te groot te zijn voor het fotoalbum zodat ze geweigerd werden.
Degene die ze nog een keer wil zien, moet maar eens langskomen.

Morgen staat er nog helemaal niets op het programma. We willen nog wel heel veel zien en doen, maar we gaan ons er niet op vastpinnen.
Kortom, ook voor ons blijft dit nog een verrassing.

Vanuit Nederland hebben we begrepen dat het weer langzaam beter gaat worden. Gelukkig maar. Hier blijft het warm, warm en nog eens warm. Pas later in de avond wordt het iets aangenamer op straat. Om 21.00u zie je nog mensen op straat die met ontbloot bovenlijf en waaiers zichzelf koel proberen te houden.

Foto's zijn uiteraard weer te vinden op: http://nl.fotoalbum.eu/noatenhave

Groetjes Noa, Monique en Paul

• 23 Juli 2008 - 16:07

Tante Truus:

Hoi drie lieverds, Gelukkig is alles goed gegaan met het paspoort nu nog haar visum hopelijk gaat het verkrijgen hiervan ook voorspoedig. Vreemd gevoel zeker om op de plaats te zijn waar ze haar te vondeling hebben gelegd een dubbel gevoel denk ik. De foto's zijn iedere dag schitterend het is echt genieten. Mooi T shirt van de muur ze heeft 'm beklommen dus ze mag het dragen. Gelukkig doet het internet het weer anders hadden we jullie vandaag node moeten missen zoals jullie 's morgens uitkijken naar de reacties zo kijk ik 's avonds uit naar jullie verslagen en de FOTO'S!! Ik ben blij met de fietsrouteknooppuntkaart vanmiddag naar Sirjansland, Dreischor, oosterland dus meer over Duivenland gefietst het was heerlijk je fietst over weggetjes waar je anders nooit zou komen en zo mooi en stil echt genieten. Het is weer een heel verhaal geworden uit het Zeeuwse lieve groet, dikke knuffels en koppies,miauw, miauw, Jambo en Minouke en t. Tr.

• 23 Juli 2008 - 16:48

Marcel & Anita:

Hoipiepeloi,

Wat een super foto's zitten erbij van de muur zeg!!!! En goed gescord met jullie nieuwe camera, is echt een toppertje hoor...:-)
    En haar paspoort in handen das ook al weer heel wat waard... Het begint hier langzaam aan ook beter te worden qua weer, maar genieten jullie nog maar in de buitensauna ;-)
    Welke maat heeft Noa nu?????????

Heel veel plezier en doe maar rustig aan en geniet volop...
    x van ons

• 23 Juli 2008 - 17:28

Wendy:

Ben gezellig aan werk, maar even kijken natuurlijk! Nog een week en dan.... zijn jullie hier geweldig! ben zo benieuwd! Echt aftellen! Geweldige foto's! En wat iemand al eerder zei, wordt nog afkicken, wanneer jullie weer terug, moeten we het zonder de leuke berichtjes doen! groetjes Wendy

• 23 Juli 2008 - 18:00

Brenda,Erwin En Kids:

Hallo daar, het is erg leuk om iedere dag weer jullie verhaal te lezen. Ook zijn de foto's erg leuk. Zo heb je toch een beetje het idee dat je Noa al een beetje leert kennen. Terwijl jullie toch zo ver weg zitten.Nog een fijne tijd daar. Liefs Erwin, Brenda,Puck en Marieke.

• 23 Juli 2008 - 21:46

Fam Den Hollander:

Gisteravond even bij Truus geweest en die zat heerlijk te knikkenbollen op de bank met een rood verbrand koppie van het fietsen. Minou en Jambo hadden het goed naar hun zin. Vanavond met de fam. Marteijn gegeten buiten op het terras bij de Banjaard. Het is eindelijk een beetje lekker weer. Wat een charmeur die kleine Noa. We kijken er naar uit om jullie weer te zien. Dikke knuffel uit Zierikzee!

• 24 Juli 2008 - 06:16

Ronald Tijssen:

Het is elke morgen weer genieten van die leuke foto's. Wat een leuk, lief meisje.
    ps in Nederland is het nu ook eindelijk echt zomer.

• 24 Juli 2008 - 07:03

Monica:

Hoi alledrie,
    Het is zo leuk om elke dag jullie verhaal te lezen en de geweldige foto's te bewonderen! Wat een schatje is jullie meisje toch.
    Omdat ik morgen met vakantie ga wil ik jullie alvast een heeeeele goede reis naar huis wensen, een mooie aankomst op Schiphol en
    heerlijke thuiskomst in Zierikzee.
    Groetjes, Monica

• 24 Juli 2008 - 08:32

Eva:

hee paul en monique,

Een beetje laatte reactie maar leuke foto's weer ! ik ga nu even flyeren en daarna ga ik fietsen naar Renesse met tante truus. Nog veel plezier .

xx

• 24 Juli 2008 - 08:58

Miranda V D Klooster:

Hallo, Nog bedankt voor je berichtje Monique. Maar was jullie dagboek al aan het volgen.Wat een geweldige tijd daar zeg.En wat fijn dat het met Noa allemaal zo lekker gaat.Ben erg benieuwd naar haar! Nog een fijne tijd daar en zie je binnekort weer bij het sporten.
    groetjes Miranda

• 24 Juli 2008 - 09:00

Bianca:

ook ik kijk elke dag even naar jullie berichtjes en uiteraard de foto's van noa. Leuk om zo op de hoogte te blijven. Denk dat iedereen hier niet kan wachten om noa in het echt te gaan zien. nog even geduld. gr. en tot snel

• 24 Juli 2008 - 09:34

Arie En Els:

hoy jongens wat fijn dat het allemaal zo lekker vlot is gegaan met haar paspoort.Nu hopen dat de rest ook zo snel verloopt.Het is echt een kleine dondersteen als je naar haar kijkt.Nu maar een fijne dag en tot morgen maar weer .
    je vader enels dikke kus voor jullie drietjes

• 24 Juli 2008 - 21:50

Anny En Bertus:

heerlijke dag hier. met herman en trees door een prachtig stuk friesland gefietst. hapje en een drankje, wat wil je nog meer.
    anny heeft de foto's straks nog wel bekeken, maar nu is de site gesloten, dus dan morgen maar.wij gaan ook lekker slapen. groetjes

• 27 Juli 2008 - 07:19

Fam. Marteijn:

Wat hebben we een leuk kaartje ontvangen van Noa! Helaas zijn wij op vakantie zodat we jullie niet kunnen verwelkomen op Schiphol. Het is aftellen voor jullie om naar huis te gaan. Het weer is hier aangenaam en hopelijk blijft het nog even zo. Liefs, Steven en Andrea

• 27 Juli 2008 - 07:20

Fam. Marteijn: