20 juli 2008, de Beijing Zoo - Reisverslag uit Beijing, China van Paul en Monique Have - WaarBenJij.nu 20 juli 2008, de Beijing Zoo - Reisverslag uit Beijing, China van Paul en Monique Have - WaarBenJij.nu

20 juli 2008, de Beijing Zoo

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Paul en Monique

20 Juli 2008 | China, Beijing

Vandaag naar de reuze panda's geweest. Ondanks dat ze niet echt beweegelijk zijn, zijn het toch fantastische beesten (en wat kijken ze lief..)
We waren echter niet alleen in de dierentuin. Het leek wel of half china vandaag had uitgekozen om naar de panda's te komen kijken, maar gelukkig zijn die chinezen niet zo lang.

Noa laat duidelijk blijken dat ze erg gek op dieren is. Bij de wolven mag Monique eigenlijk niet weg. Omdat we echter grote druppels voelen (wat achteraf slechts een klein buitje blijkt te zijn) gaan we toch maar weg.

Onze taxi-chauffeur probeert ons nog bij het verkeerde hotel af te zetten, maar papa corrigeert de man in keurig chinees en prompt wordt de meter stilgezet en worden we ietsjes later toch bij het juiste hotel afgezet.
Vandaag is overigens een nieuwe verkeersmaatregel van kracht geworden om de luchtkwaliteit in Beijing te bevorderen en mogen alleen de auto's met een even kenteken de straat op. Wij hebben nog niet gemerkt dat het hierdoor rustiger is geworden op de weg. Er is namelijk eveneens op de rondwegen overal één rijbaan gereserveerd voor olympisch vervoer. Kortom nog steeds één grote file...

Daarna van de inmiddels bijna traditionele terrasborrel genoten.
Noa was weer in haar element. Het is prachtig om te zien hoe alle kinderen steeds vrijer met elkaar omgaan en van elkaar genieten.

Papa is intussen flink verkouden geworden van de airco en neemt dadelijk maar een paracetamolletje in voor het slapen.

Hoewel het nog ver weg lijkt, maar wel een punt waar wij erg naar uitkijken, vermeld ik hier toch vast onze terugvlucht naar Schiphol. Wij komen op 31 juli om 18.35u aan met vlucht CZ 345.

De foto's van vandaag en voorgaande dagen zijn weer te vinden op:

Groetjes, X

• 20 Juli 2008 - 16:02

Corrie En Aad :

Weer vol verwachting uitgekeken naar de foto's van vanvandaag, ze zijn weer geweldig heel goed dat Noa van dieren houd we zullen Jambo en Minou alvast waarschuwen Paul het allerbeste met je verkoudheid. kusjes van ons en een dikke pakkerd voor Noa

• 20 Juli 2008 - 16:13

Wendy:

Ja weer als eerste! Wat lief allemaal!Geweldig die panda's! Begrijpt Noa dat ze thuis 2 kleine tijgers heeft? Volgens mij is echt iedereen aan het aftellen voor jullie! Ben zo benieuwd hoe Noa alles zal vinden!? Veel plezier verder!

Groetjes Wendy

• 20 Juli 2008 - 16:14

Wendy:

Hoe kan dat nou? Was eerste?! hahaha....

• 20 Juli 2008 - 16:15

Ingrid En De Kids:

Hallo allemaal! Wat fijn om te zien dat alles zo goed gaat met Noa! Ze is dan ook het mooiste meisje van allemaal!!! Volgens mij krijgt ze heel wat te verwerken, al die indrukken elke dag! Geldt trouwens ook voor jullie, volgens mij wordt je deze weken wel geleefd! Op de foto's te zien lijken jullie echt al een hecht gezinnetje! Echt geweldig!!! We vinden het wel jammer dat wij net in Italie zijn als jullie landen in Nederland... maargoed er is nog tijd zat om Noa te bewonderen, toch??? Nou heel veel plezier nog en straks gauw weer terug naar Nederland (de opa's en oma's kunnen niet wachten! hahahahaha)Dikke kus van ons allemaal!!! XXXXX

• 20 Juli 2008 - 16:15

Tante Truus:

Hoi lieve schatten, Wat zijn het weer schitterende foto's mooi!! de pandaberen!! en Noa zoals iedere dag steelt de show wat is ze vrolijk ook heel leuk met de andere kinderen. En jullie tweetjes eveneens Paul en Monique jullie gezichten stralen , hopelijk is de verkoudheid snel voorbij Paul. Hier in het Zeeuwse is alles goed Jambo is nog in de tuin en Minou is alweer naar binnen het weer is nogal wisselvallig maar nu schijnt de zon en wilden ze nog even naar buiten. Tot morgen jullie liggen denk ik al op één oor een plezierige dag toegewenst morgen dikke knuffels en koppies miauw, miauw X X X

• 20 Juli 2008 - 18:16

Jan En Yvonne.:

geweldig leuk die fotos allemaal maar noa steelt toch wel de show.ik hoop dat paul vlug opknapt en het niet door geeft.groetjes.eneen dikke kus voor noa.

• 20 Juli 2008 - 19:40

Anny En Bertus:

mooi he die panda's
    wat geniet noa weer bij het water, prachtig.
    geef haar maar flink wat spinazie om te groeien, als ze naast paul staat kan ze tussen de benen van paul doorlopen.
    de zondag is hier ook weer voorbij, morgen rustdag in de tour en dan 2 dagen zware alpen, dat wordt heel spannend.
    ik heb ook mijn bodywarmer met nobieltje terug van de fietstocht.
    groetjes

• 20 Juli 2008 - 21:22

Fam Den Hollander:

Vanavond nog even de familie Marteijn op visite gehad. Het weer is hier heel wisselvallig. Natuurlijk snel nog even kijken of er iets op de site staat. De foto's zijn weer geweldig. En Koen vindt Noa steeds leuker worden. Dikke kus!

• 20 Juli 2008 - 22:27

Wim Joyce En Kids:

hai lieverds wat een lieve fotos van noa justin vond de panda en leeuwen mooi, heel belevenis.. xxxwim joyce stefano justin xxxxx

• 21 Juli 2008 - 07:42

Fam. Zimmerman:

Wij worden er helemaal blij van om jullie zo met zijn drietjes te zien. Veel plezier en een dikke knuffel voor Noa. Peter, Den en Sophie

• 21 Juli 2008 - 08:21

Fam Raats:

Hallo Paul, Monique en Noa,

Iedere dag weer even kijken wat de avonturen zijn geweest van de fam ten Have. Binck was erg onder de indruk van Noa in de haaienbek. Volgens mij zij zelf ook wel. Hier gaat alles goed. Fedde groeit als kool. Die doet niet onder voor Noa (met zijn 4 maanden haha). Ook oma Geert heeft gisteren foto's zitten kijken. We blijven jullie volgen!!

Veel liefs Bart, Binck, Fedde & Viv

• 21 Juli 2008 - 12:00

Marijke Baggerman:

Hallo Monique en Paul,eindelijk mogen jullie je dochter vasthouden. Ik heb nog niet eerder gereageerd omdat ik op vakantie was. Maar vandaag heb ik alles goed zitten lezen en de leuke foto's bekeken. Monique en Paul dat jullie van dit wondertje vele jaren zullen genieten. Want Noa is een heel mooi meisje en ik hoop dat we haar snel een keer zullen zien. Groetjes Marijke

• 21 Juli 2008 - 13:18

Klaas & Patty:

Hoi, wat is dat mooi om te zien zeg die panda's en ook de witte tijgers. Echt super.

En je ziet duidelijk op de foto's dat Noa steeds vrijer wordt bij jullie. En wat kan ze heerlijk onbevangen lachen. Echt genieten is dit. Al zijn jullie ver weg.
    groetjes Klaas & Patty

• 21 Juli 2008 - 13:56

Marcel & Anita:

Hallo daar in dat verre maar mooie China...
    Jullie zijn nog lekker aan het genieten en wat ziet het er allemaal super relaxd uit...
    En dan dat mooie koppie van Noa die ook echt geniet van alles...
    Lieverds geniet er nog maar lekker van en wij genieten van jullie verhalen en foto's hier in een herfstachtig Nederland :-)

Dikke knuffel van Marcel & Anita

• 22 Juli 2008 - 14:03

Tamara:

Wat een leuke foto's weer. Geweldig 'kak'jurkje. Je ziet met iedere fotosessei dat Noa ook met jullie steeds vrijer wordt en lekker helemaal thuis. Geweldig om te zien. Geniet er maar van. Als jullie in Nederland terug zijn kun je ook nog even van de hitte genieten, want ook hier wordt het warm (maar dat zal wel anders aanvoelen als in China). Heel veel plezier nog en een kus voor Noa.
    groetjes
    Tamara

• 23 Juli 2008 - 10:25

Mebius-van Rheenen:

Hoi paul ,monigue en noa,
    Ook wij volgen jullie geweldige reis in China.Wat ontzettend leuk dit op deze manier te kunnen volgen.Ook wij zien Noa veranderen.Fijn om dit te zien.Wij wensen jullie nog een mooie reis,maar kunnen het ook goed begrijpen dat jullie naar huis verlangen!
    Groeten,
    Taco ,Inge en de kids